Odkurzanie

Przydałoby się blogaska odkurzyć trochę. Bo jednak WP trochę lepiej jakoś się obsługuje. Chociaż z trzeciej strony ostatnio i tak obsługuję blogi przez oprogramowanie lokalne, więc w sumie wszystko jedno.

Jak widać twórczość moja zdechła. Ale to nic nowego, mam na dysku mnóstwo rzeczy, które zacząłem pisać, a potem wyschło mi źródełko z pomysłami. Dlatego może teraz spróbuję ruszyć z jakimiś tekstami może na temat przeczytanych książek? No to jadziem.

Na pierwszy ogień idzie "Eremanta" Joanny Skalskiej. Mam z tą powieścią niejaki problem, ponieważ z jednej strony uważam ją za całkiem udaną, a z drugiej nie do końca. Całość wrażenia spowodowana jest dwutorowością książki. Z jednej strony mamy opowieść, którą z powodzeniem można określić jako napisaną "w stylu Skalskiej", spokojną, powolną, nieco smutną, czy wręcz melancholijną. Historia Eremanty jest tym, czego spodziewałem się po tej książce, jest w tym to, co mnie urzekło w poprzednich utworach autorki. Z drugiej strony mamy opis londyńskich perypetii głównej bohaterki, które mi osobiście nie leżały. Choć wydarzenia "londyńskie" okazały się splatać w końcu z wydarzeniami z historii o Eremancie, to osobiście uważam, że książka nie straciłaby wiele na usunięciu opowieści o Magdzie.

Ostatecznie jednak jestem zadowolony z lektury i ciekawi mnie jak dalej potoczy się kariera autorki.

=-=-=-=-=
Powered by Blogilo

Skomentuj

